איך לכתוב עמוד "אודות" שמעורר אמון ומעודד מכירות

עמוד ה"אודות" של האתר שלכם לא נועד רק כדי לספר ללקוחות פוטנציאליים באיזו שנה הקמתם את העסק, או היכן רכשתם את ההשכלה שלכם: עמוד אודות טוב הולך מעבר לעובדות ומעורר בקוראים תחושה של יציבות וביטחון, של עסק שאפשר לסמוך עליו. איך עושים את זה? התשובות במאמר שלפניכם.

עבור עסקים קטנים רבים, עמוד ה"אודות" נוטה להיות הפינה הנשכחת של האתר. לעתים קרובות זהו עמוד שנבנה כלאחר יד, רגע לפני עליית האתר או לפעמים גם אחריה, וגם אז הוא מתמלא  במידע יבש ומשעמם שנכתב כדי לצאת ידי חובה.

הרי בסופו של דבר, האתר שלנו לא סובב סביבנו וסביב העסק שלנו- הלקוח הוא זה שנמצא במרכז. אז מה זה משנה מה נכתוב בעמוד הזה, הרי ממילא אף אחד לא יבקר בו, נכון?

לא נכון.

האמת היא שעמוד האודות הוא לרוב אחד העמודים שזוכים להכי הרבה ביקורים באתר, ויש לכך סיבה טובה: לקוחות רוצים לקנות מעסקים ומותגים שהם יכולים לבטוח בהם, ולשם כך הם רוצים להכיר את העסקים האלה מקרוב. עמוד האודות שלכם הוא הזדמנות פז לעורר את האמון הזה בקרב המבקרים באתר שלכם ולהמיר אותם ללקוחות.

ולא רק לקוחות פוטנציאליים – גם מחפשי עבודה, משקיעים ועסקים אחרים שמחפשים שיתופי פעולה – כולם מגיעים לאתר שלכם ולעמוד ה"אודות" שלכם כדי לגלות מי אתם ולהחליט האם הם מעוניינים ליצור אתכם קשר.

כל זה מצדיק בהחלט השקעת זמן ומחשבה בכתיבת עמוד "אודות" שמבסס את הקשר עם לקוחות פוטנציאליים (וגורמים חשובים אחרים), ומפיח בהם את האמון הנחוץ כדי לרצות לעשות אתכם עסקים.

אז מה צריך להופיע בעמוד הזה, ואיך כותבים את המידע כך שיעשה את העבודה? הנה כמה דרכים שבהן תוכלו להעביר את המידע החיוני אודותיכם בצורה האפקטיבית ביותר.

ספרו את הסיפור שלכם

המטרה הראשונית והברורה מאליה של כל עמוד אודות הוא לספר למבקרים באתר על ההיסטוריה שלכם ושל העסק שלכם. היסטוריה ענפה מעידה על יציבות ואמינות, אבל אפילו אם מדובר בעסק חדש, לסיפור הקמה מוצלח יש את הכוח לתת נופך אנושי למותג הטרי, מה שמעלה מיד את רמת האמון בו.

מה שחשוב לזכור כאן הוא את כוחו של סיפור טוב: בניגוד לשטיחת העובדות היבשות על עברה של החברה ומצבה כיום, קחו את עמוד האודות כהזדמנות לפנות לרגש של הקוראים וליצור עמם חיבור אינטימי יותר.

ספרו על עצמכם, האנשים שמאחורי החברה או העסק, על מה שהביא אתכם להקים אותו ואפילו על מכשולים שצלחתם בדרך. הצחיקו את הקוראים, העלו דמעה בעיניהם – כתבו טקסט שימשוך אותם להמשיך לקרוא כדי לדעת "מה קורה בסוף".

אבל מה שלא תעשו, אל תזייפו. הלקוחות שלכם ירגישו בכך. ככל שתהיו אותנטיים וכנים יותר, כך הסיפור שלכם יהיה מעניין ואפקטיבי יותר. כאשר לקוחות יוכלו לתת אמון בכם ובסיפור שלכם, הם יהיו מוכנים לקנות מכם, להקשיב כשיש לכם משהו חדש להציע להם ואפילו להמליץ עליכם לחברים ובני משפחה שיוכלו להפוך ללקוחות בעצמם.

מצאו את הטון המתאים – והיצמדו אליו

בעמוד האודות, ולמעשה בכל חלק של האתר שלכם, זה לא רק מה שיש לכם להגיד – אלא גם איך אתם בוחרים להגיד את זה.

בכתיבה, הטון נוצר מבחירות כמו רמת המשלב הלשוני, התייחסות לעצמכם בגוף ראשון או שלישי, שימוש בסלנג והמינון שלו ועוד. זוהי דרך סמויה שבה אתם מספרים לקוראים שלכם מי אתם, ויוצרים תמונה בראשם של האופי שלכם ושל העסק שאתם מנהלים.

כאנשי מקצוע בתחומכם, אתם יודעים היטב מהו הטון המתאים ביותר לפניה ללקוחות שלכם. סגנון הכתיבה באתר של רואה חשבון יהיה מן הסתם שונה מאוד מזה של פסיכולוגית, ואילו לסטודיו לעיצוב יהיה סגנון משלו שנבדל מהאחרים.

יחד עם זאת, זכרו שגם סגנון המשדר מקצועיות לא חייב להיות יבש, עובדתי ועמוס בז'רגון. אפשר להישאר בגובה העיניים ועדיין להעביר לקוראים את התחושה שהם בידיים טובות של איש מקצוע מומחה בתחומו.

וכמובן – מרגע שקיבלתם בחירה מסוימת, אל תשנו מסלול באמצע: ערבוב סגנונות יוצר בקוראים תחושה לא מודעת של בלבול ואי-סדר, מה שמחבל במטרה שלכם – לרכוש את אמונם ולבסס עמם מערכת יחסים יציבה.

תנו ללקוחות שלכם לדבר במקומכם

האינטרנט בכלל והרשתות החברתיות בפרט הרגילו אותנו להסתמך יותר מאי פעם על חוות הדעת של אחרים. זהו חלק בלתי נפרד מאופיה של האינטראקציה האינטרנטית, שנוטל את המיקרופון מידיו של בית העסק עצמו ומפקיד אותו בידיו של הקהל אותו הוא משרת.

כאשר אתם מציגים באתר שלכם "טסטמוניאלס" של לקוחות מרוצים, אתם מעבירים למבקריו את המסר כי השירות או המוצר שלכם הוא כה משביע רצון, שאנשים מוכנים להקדיש מזמנם כדי להמליץ ולספר עליו לאחרים.

תנו ללקוחות הנאמנים הללו את ההזדמנות לכתוב עליכם כמה מילים, ובמידת האפשר בקשו מהם לשלוח תמונה או וידאו של עצמם משתמשים במוצר שלכם או מספרים על השירות שלכם. וכפי שנראה מיד, תמונה באמת שווה אלף מילים.

אל תסתפקו בטקסט

בעוד שאין להמעיט בחשיבותו של תוכן כתוב היטב, בעידן של סמארטפונים ושל טווחי קשב קצרים במיוחד אי אפשר שלא לתת מקום של כבוד באתר גם לאמצעים ויזואליים, והדבר נכון גם כשמדובר בעמוד ה"אודות".

מעבר לעובדה שתמונות וסרטוני וידאו עוזרים להעביר את סיפור המותג שלכם בצורה תמציתית ובידורית, סוגי מדיה אלה ניחנו ביכולת יוצאת מן הכלל להעביר מסרים בדרך עוצמתית שעוקפת את ההיגיון ומגיעה ישר לרגש.

תנו ללקוחות שלכם הצצה אל מאחורי הקלעים, הראו את הצוות בעבודה, דברו על ה"אני מאמין" שלכם, תנו ללקוחות המרוצים שלכם לספר על החוויה שלהם –- לכו עם כל רעיון יצירתי שמעביר את הרוח של העסק שלכם ואת הביטחון שלכם בו.

אגב, גם אם התקציב שלכם נמוך, ישנם שפע של כלים המאפשרים ליצור תמונות וסרטונים ברמה גבוהה יחסית וזמינים ברשת בחינם או בזול, אז אל תתנו לעלויות לעצור אתכם.

עדכנו, עדכנו עדכנו

ונחזור למקום ממנו התחלנו – הנטיה של בעלי אתרים לשכוח את עמוד האודות שלהם ולהתרכז בחלקים הדינמיים יותר של האתר. הבעיה כאן היא כזו: אם אתם מחפשים דרך מצוינת לערער את אמון הלקוחות באתר שלכם, ובעקיפין גם במותג שמאחוריו- פשוט הציגו להם מידע שאינו מדויק או עדכני.

עמוד האודות שלכם מייצג אתכם בצורה הישירה ביותר האפשרית. אם הלקוחות שלכם ייכנסו אליו וימצאו טקסט שמתאר את העסק שלכם באחד מגלגוליו הקודמים, תמונות בנות עשור והתייחסויות לאנשי צוות שכבר לא משתייכים אליו – הם עשויים לקבל במקרה הטוב את המסר שאתם לא דואגים לעדכן את האתר שלכם (=לא שמים לב לפרטים), ובמקרה הפחות טוב שאתם מוסרים מידע שגוי או לא עדכני במטרה להטעות. בכל אחד מהמקרים אתם מסתכנים באובדן של לקוחות חדשים, וחבל.

לסיכום – אם גם אתם שמתם את עמוד ה"אודות" שלכם בצד במטרה להגיע אליו "יום אחד", זה הזמן לצאת לפעולה. השתמשו בטקסט, בתמונות ובוידאו, והבהירו למבקרים באתר שלכם שאתם מנהלים עסק יציב, שמושתת על ערכים ונאמן ללקוחות שלו, ושיש "נשמה" מאחורי המותג ולא רק שיקולים קרים של רווח.

בהצלחה!

אודות המחבר

השארת תגובה